فروش مقاله و پروژه

۶۶ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

۳۰
ارديبهشت

عنوان کامل : بررسی تاثیر تنیدگی بر افراد سالم وافراد مبتلا به بیماری میگرن

تعداد صفحات : 98

دسته : روش تحقیق

توضیحات :

چکیده :

پژوهش حاضر به دنبال بررسی تاثیر تنیدگی در افراد سالم و افراد مبتلا به بیماری میگرن در تهران می باشد . فرضیه هایی که به معرض آزمایش گذشته شدند عبارتند از:

فرضیه اول : مقایسه تاثیر تنیدگی بر افراد سالم و افراد مبتلا به میگرن و فرضیه دوم : مقایسه تاثیر تنیدگی در بین زنان  و مردان دارای سردردهای میگرنی!

گروه نمونه ی این پژوهش شامل ۶۰ نفر از افرادی هستند که ۳۰ نفر افراد سالم و ۳۰ نفر افراد مبتلا به سردردهای میگرنی می باشد که به صورت تصادفی انتخاب شده اند و بر روی آنها آزمون استرس انجام شد که پس از آن از روش (t) استفاده شده که نتیجه بدست آمده به شرح زیر می باشد :

ــ تاثیر تنیدگی بر افراد مبتلا به بیماری میگرن بیشتر می باشد.

ــ تاثیر تنیدگی بر زنان میگرنی بیشتر ا ز مردان میگرنی است.

  • yasaman yas
۳۰
ارديبهشت

عنوان کامل : بررسی موانع بهره گیری از تکنولوژی آموزشی در فرایند تدریس و یادگیری

تعداد صفحات : 101

دسته : روش تحقیق

توضیحات :

خلاصه پژوهش:
بررسی موانع بهره گیری از تکنولوژی آموزشی در فرایند تدریس و یادگیری از دیدگاه معلمان راهنمایی مرد و زن منطقه 15 شهر تهران در سال 78-76 موضوع این تحقیق می باشد.
هدف نهایی از تحقیق و بررسی موانع و محدودیتهای بهره گیری از تکنولوژی آموزشی در جریان تدریس و ارائه پیشنهادات و راهبردهای علمی و کاربردی در زمینه شناخت و رفع این موانع و محدودیتهای موجود در راه بهره گیری از تکنولوژی آموزشی در امر آموزش و یادگیری می باشد.
چون تحقیق در پی یافتن یک سری اطلاعات و واقعیتهای آموزشی و جواب به سؤالها و پرسشهایی است که در جریان تحقیق آمده است یک نوع تحقیق زمینه یاب است. مهمترین ابزار جمع آوری اطلاعات استفاده از پرسشنامه بوده است .
در روش تجزیه و تحلیل آماری از آزمون خی دو (2X ) تک متغیری یک طرفه و دوطرفه استفاده شده است و جامعه آماری عبارت است از کلیه معلمان راهنمایی منطقه 15 شهر تهران در سال تحصیلی 78-76 مشغول به تدریس می باشد که تعداد آنها 840 نفر می باشد از این تعداد 100 نفر به روش تصادفی ساده به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند.

  • yasaman yas
۳۰
ارديبهشت

عنوان کامل : بررسی رابطه افسردگی و هیستری در بین زنان حدود سنی 35 ساله منطقه یازده تهران

تعداد صفحات : 125

دسته : روش تحقیق

توضیحات :

چکیده

هدف از تحقیق حاضر بررسی رابطه بین افسردگی و هیستری در بین زنان حدود سنی ۳۵ ساله منطقه یازده شهر تهران که فرضیه های عنوان شده عبارتند از اینکه بین افسردگی و هیستری رابطه ی معنی داری وجود دارد و هیستری در بین زنان غیر شاغل بیشتر از شاغل است که جامعه مورد مطالعه زنان حدود سنی ۳۵ ساله شاغل منطقه یازده تهران است که حجم نمونه استفاده شده با روش نمونه گیری طبقه ای ۴۰ نفر به عنوان نمونه انتخاب گردیده که پرسش نامه M.M.P.I بر روی آنها گردیده که جهت آزمون فرضیه ارزش آماری ضریب هم بستگی در سطح آمار استنباطی استفاده گردیده که نتایج به دست آمده حاکی از آن است که بین افسردگی و هیستری رابطه معنی داری وجود دارد و هیستری در بین زنان غیر شاغل بیشتر از زنان شاغل است و سطح معنی داری آنها در سطح ۵% > p است.

  • yasaman yas
۳۰
ارديبهشت

عنوان کامل : بررسی رابطه افسردگی انحرافات اجتماعی در بین دانشجویان رشته مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر

تعداد صفحات : 100

دسته : روش تحقیق

توضیحات :

مقدمه:

نیازهای اختصاصی انسان که شرحش توسط اجتماع به وجود نیامده اند ، بلکه در صحن تحول و تکامل تاریخ زندگی بشر پدیدار گشته اند. اما چگونگی بروز و ظهور آن ها و چگونگی برآوردن آن ها کاملٲ ناشی از اجتماع است. هر اجتماعی مطابق مؤسسات و عوامل ویژه خود شکل خاصی به آن ها می دهد روان شناسان تاریخ طولانی بشر را چون آزمایشگاهی آموزنده مورد استفاده قرار می دهد و بر خلاف دیگر روان شناسان مانند فروید که شخصیت را سازنده اجتماع نمی داند بلکه به اعتقاد او این اجتماع که شخصیت ها را می سازد به عبارت دیگر اختلاف شخصیت ها ناشی از اختلافات اجتماعات بشری است، همه آدمیان نیازمند به رفع گرسنگی، به رفع تشنگی، به استراحت و خواب و... هستند، ولی در جامعه های مختلف این نیازها به وجوه مختلف برآورده می شوند، همچنین است مقابله با نیازهای دیگر آدمی، مثلٲ در یک جامعه ی سرمایه داری نیاز به همانندی یا ممکن است بدین طریق ارضاء شود که عضو آن جامعه به اندوختن ثروت و مال بپردازد تا بدین وسیله خود را ممتاز سازد، یا اینکه به عضویت شرکت بزرگی در آید تا وابستگی به آن شرکت سبب امتیاز او گردد.

  • yasaman yas
۳۰
ارديبهشت

عنوان کامل : مقایسه رضایت شغلی پزشکان در بین بخشهای عمومی و خاص شهرستان ابهر

تعداد صفحات : 95

دسته : روش تحقیق

توضیحات :

چکیده

هدف از تحقیق حاضر بررسی مقایسه رضایت شغلی در بین پزشکان در بخش های خاص و عمومی شهرستان ابهر است که فرضیه عنوان شده به این صورت است که در بین رضایت شغلی پزشکان و بخش های خاص و عمومی شهرستان ابهر تفاوت معنی داری وجود دارد که جهت سنجش آزمون رضایت شغلی استفاده گردیده و جامعه مورد مطالعه پزشکانی که در بخش های خاص و عمومی مشغول به فعالیت هستند که طبق آمار بدست آمده ۸۰ نفر به عنوان نمونه انتخاب گردیده که ۴۰ نفر از پزشکان در بخش های خاص و ۴۰ نفر در بخش های عمومی که جهت سنجش فرضیه ها از روش آماری t متغیر مستقل استفاده گردیده که نتایج بدست آمده مشخص می کند که بین رضایت شغلی پزشکان در بخش های خاص و عمومی تفاوت معنی داری وجود دارد و سطح معنی داری آن برابر ۰۵/۰<P است .

  • yasaman yas
۳۰
ارديبهشت

عنوان کامل : مقایسه رفتار اجتماعی در بین جوانان معتاد و غیر معتاد حدود سنی 22 ساله شهر قزوین

تعداد صفحات : 80

دسته : روش تحقیق

توضیحات :

چکیده:

هدف از تحقیق حاضر مقایسه رفتار ضداجتماعی دربین جوانان حدود سنی ۲۲ ساله شهر قزوین در دو گروه معتاد وغیر معتاد که زمینه عنوان شده عبارتنداز رفتار ضداجتماعی دربین جوانان معتاد بیشتر از جوانان غیر معتاد است که جامعه مورد مطالعه جوانان حدود سنی ۲۲ ساله شهر قزوین است که ۱۲۰ نفر عنوان نمونه انتخاب گردیده و آزمون m.m.p.lبرروی آن اجرا گردیده ومقیاس pd  رفتار خود اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است وبعد از بدست آوردن نمرات از این پرسش نامه که دارای ۱ سؤال درگزینه ای بله وخیر است و نمره گذاری این آزمون از طریق کلید صورت می گیرد که جهت آزمون فرضیه از روش آماری t متغیر مستقل استفاده گردیده که نتایج بدست آمده نشان می دهد که رفتار ضد اجتماعی در بین جوانان معتاد بیشتر از جوانان غیر معتاد است وبین دو گروه از لحاظ رفتار ضد اجتماعی تفاوت وجود دارد و سطح معنی داری آن برابر ۵%است .

  • yasaman yas
۳۰
ارديبهشت

عنوان کامل : مقایسه سلامت روان در بین دانش آموزان دختر سال اول دبیرستان پرورشگاهی و دارای خانواده شهرستان رشت

تعداد صفحات : 95

دسته : روش تحقیق

توضیحات :

چکیده

هدف از تحقیق حاضر مقایسه سلامت روان در بین دانش آموزان دختر سال اول دبیرستان پرورشگاهی و دارای خانواده شهرستان رشت است که جامعه آماری مشخص شده عبارتند از دانش آموزان دختر اول دبیرستان شهررشت است که از بین ۲۷۶۱ نفر که کل جامعه آماری دانش آموزان درای خانواده و ۸۸۹ نفر جامعه دانش آموزان پرورشگاهی هستند از این بین ۱۵۰ نفر به عنوان نمونه انتخاب گردیده و جهت سنجش این آزمودنیها پرسش نامه سلامت عمومی گلدنبرگ که دارای ۲۸ سوال چهار گزینه ای است استفاده گردیده و نمرات خام آن بدست آمده و جهت آزمون فرضیه ها از روش آماری t متغیر مستقل استفاده گردیده که نتایج بدست آمده حاکی از آن است که بین سلامت روانی و اضطراب و افسردگی و نشانه های بدنی در بین دانش آموزان سال اول دبیرستان تفاوت معنی داری وجود دارد .

  • yasaman yas
۳۰
ارديبهشت

 عنوان کامل : پایان نامه بررسی رابطه میان مولفه های معنویت در محیط کار و مولفه های تعهد حرفه ای در شعب بانک ملی

تعداد صفحات : 153

دسته : مدیریت

توضیحات :

 چکیده:
معنویت در محیط کار، پدیده نو ظهوری است که بسیاری از صاحب نظران مدیریت و سازمان و نیز مدیران را در سطوح مختلف به خود جلب کرده است و حتی اخیراً، مراکز علمی پژوهشی نیز آثار معنویت برکسب وکار را دغدغه تحقیقات خود قرار داده اند. بر این اساس، بسیاری از آنان معنویت را به عنوان منبعی پایدار برای سازمانها دانسته اند که می تواند به آنها در زمانهای پر تلاطم و آشوب زده، یاری رساند.
این پژوهش به منظور بررسی رابطه میان معنویت در محیط کار و تعهد حرفه ای کارکنان صورت گرفته است. جامعه آماری را در این پژوهش کلیه کارکنان(زن و مرد) شعب بانک ملی در شهرستان قائمشهر تشکیل می دهند و نمونه آماری نیز متشکل از 85 کارمند در شعب بانک ملی شهرستان قائمشهر می باشد. جهت بررسی معنویت در محیط کار ازترکیب دو مدل مربوط به" اشموس وداچون" و" میلیمن ودیگران" و برای بررسی تعهد حرفه ای از مدل "میر و دیگران"، استفاده شده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرضیات تحقیق از آزمون همبستگی اسپیرمن استفاده شده است. با توجه نتایج به دست آمده از تحقیق در شعب بانک ملی شهرستان قائمشهر، رابطه معناداری میان معنویت در محیط کار و تعهد حرفه ای وجود دارد. به علاوه، نتایج حاصل از فرضیات فرعی هم حاکی از وجود رابطه معنادار میان ابعاد احساس لذت از کار، سازگاری ارزشهای فردی و سازمانی، فرصتهایی برای زندگی درونی، کمک به جامعه و احساس همبستگی تیمی با تعهد حرفه ای عاطفی و میان احساس نظارت الهی و تعهد حرفه ای مستمر و میان احساس لذت از کار، سازگاری ارزشهای فردی و سازمانی و احساس کمک به جامعه با تعهد حرفه ای هنجاری وجود دارد.

  • yasaman yas
۳۰
ارديبهشت

 عنوان کامل : پایان نامه بررسی اضطراب و افسردگی دانش‌آموزان مقطع متوسطه و پیش‌دانشگاهی

تعداد صفحات : 98

دسته : روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات :

چکیده:
این تحقیق به منظور بررسی اضطراب و افسردگی دانش‌آموزان مقطع متوسطه و پیش‌دانشگاهی شهر جیرفت براساس مقیاس بالینی اضطراب و افسردگی HADS در سال 1388 انجام گرفت. براساس نمونه‌گیری خوشه‌ای 200 نفر از هر پایه تحصیلی انتخاب و مورد آزمون قرار گرفتند. روش این پژوهش توصیفی است، داده‌ها با استفاده از روش‌های آماری توصیفی و استنباطی شامل: آزمون t، آزمون Anova، تحلیل واریانس یک طرفه و ضریب همبستگی پیرسون و اسپیرمن برای بررسی رابطه بین متغیرها استفاده شد.
نتایج نشان داد که نمره اضطراب دانش‌آموزان در مقطع پیش‌دانشگاهی بالاتر از مقطع متوسطه است، نمره اضطراب و افسردگی دانش‌آموزان دختر از پسر بالاتر است، بین نمره‌های افسردگی و اضطراب دانش‌آموزان براساس تحصیلات والدین تفاوت وجود ندارد. بین نمره اضطراب و افسردگی دانش‌اموزان براساس رشته‌های تحصیلی آنها تفاوت معنادار وجود دارد بین افسردگی و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان رابطه منفی معنادار و بین اضطراب و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان رابطه مثبت و معنادار است. بنابراین دانش‌آموزان مقاطع دبیرستانی باید از نظر اختلالات روانی مورد ارزیابی دقیق‌تری قرار گیرند.

  • yasaman yas
۳۰
ارديبهشت

 عنوان کامل : پایان نامه بررسی مقایسه ای خصیصه سلطه گری و سلطه پذیری در زنان شاغل و غیر شاغل

تعداد صفحات : 105

دسته : روانشناسی

توضیحات :

چکیده:

از زمانهای قدیم مساله سلطه گری و سلطه پذیری از جمله مسائلی بوده است که ذهن نویسندگان را به خود مشغول داشته است . هر چند که این نویسندگان نظرات و دلایل خود را در قالب داستانها بیان کرده اند . اما دید روانشناختی عمیقی داشته اند . به عنوان مثال : میان انسان و جانوران دیگر تفاوتهای گوناگونی وجود دارد که پاره ای عقلی است و پاره ای عاطفی یکی از تفاوتهای عاطفی مهم این است که تمایلات انسان ، برخلاف جانوران ، اساساً بی حد و حصر است و ارضای کامل آنها ممکن نیست….

  • yasaman yas